19 Eylül 2018 Çarşamba

Hepimiz İnsan Değil Miyiz?

Bir önceki yazımda insanların ne kadar iğrenç yaratıklara dönüştüklerinden biraz da olsa bahsetmiştim. Özgür bir ülkede yaşıyoruz, biliyorsunuz. Ülkemizde Hristiyan, Müslüman, Ateist, Yahudi olmak üzere birçok inanca sahip insan var. Bir de inancı dolayısıyla onlara nefret kusan sözde Müslüman insanlar... Kendi düşüncelerimden yola çıkarak yazıyorum bu yazıyı. Tabii herkes benim gibi düşünmek zorunda değil. Okulumda ve okulumun dışında tanıdığım Hristiyan arkadaşlarım ve tanıdıklarım var. İnanır mısınız? Arkadaşlığın din kardeşliğiyle gerçekten de alakası yok. Geçen sene farklı dinlere sahip insanların müziğini dinlediğim için, onlarla arkadaşlık kurduğum için, sohbet edip sarıldığım için resmen linç yedim. Her neyse, bu konu beni çok sinirlendiriyor. İnsanların dinlerine, dinledikleri müzik türüne karışmak kimsenin haddine değil. Hatta bu müziklerin üzerinden saçma sapan mizah yapan sayfalar, gerçekten boş insanlar. Ben ister Fransızca, ister Korece, ister İngilizce dinlerim. Açıkçası Türkçe şarkı dinlemem. Çünkü saçma sapan video klipleri ve sözleri ile beynimi doldurmak istemiyorum. Dinlediğim tüm şarkıların anlamlarına, çevirilerine baktım. Buraya küçük bir kısım bırakıyorum hatta...
"Artık bizi izlemeyi bırak ve sınavına çalış... Yeter, klibi daha sonra analiz edersin. Zaten fotoğraflarım odanın her yerinde."
Kilometrelerce öteden, şarkı sözleriyle ders çalışmamızı bize söyleyen bir grubu takip ediyorum. Onların samimiyetinden ve kim olduklarından daha sonra bahsedeceğim. Evet, onları dinlediğim için de birçok kez dışlandım. Daha sonra beni yargılayan bu saçma kitlenin benim gerçek arkadaşlarım olmadığını öğrendim. Hayatımın en önemli yerinde ailem ve arkadaşlarım olması gerekirken, sadece ailem ve bu grup var. İstisnaları saymazsak geniş bir çevreye sahip değilim. Sanırım biraz da feminist davranışlarımdan olsa gerek...
  Konu dağılıyor, hemen geri toparlamalıyım... Bu yazının bir kısmını Oğuzhan'a ithafen yazdım. Bahsettiğim Hristiyan arkadaşım kendisi olur. Buradan sana kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum! Ben eşitliğe inanıyorum. İnsanları, insan olarak değerlendirmeliyiz. Müslüman veya değil, siyah veya beyaz, engelli veya sağlıklı... Hepimizin insan olduğunu unutmamanızı diliyorum... Canlıları sevmeyi öğrenin, nefret etmeyi değil.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

👏👏👏👏👏👏👏👏